perjantai 13. tammikuuta 2012

Karppauksesta terveyttä, kyllä!

4 päivää kunnon karppausta takana, ja paino on nyt tippunut 0,7 kg. Tulokseen olen tyytyväinen, koska olen ihan normaalipainon rajoissa, enkä tarvitse rajua painonpudotusta. Tällä hetkellä tavoitteeni on 5 kiloa pois.
Sen sijaan kaikki muut karppauksen hyödyt ovat minulle huomattavasti tärkeämpiä. Esimerkiksi migreenin olen saanut pidettyä kurissa ihan ruokavaliolla. 100% en saa pidettyä sitä loitolla, mutta silloinkin oireet ovat paljon lievempiä, eikä migreeni ala rajusti, vaan saattaa olla niin, että minulla on koko päivän pääkipeä, tai valonarkuutta (esioireena) ja illalla vasta iskee heikotus, josta tajuan, ettei tästä selviä ilman särkylääkettä.
Toisena tahdon mainita ihon hyvinvoinnin. En tarvitse ihorasvoja, enkä muitakaan turhia mömmöjä pitämään ihoani kunnossa. Atooppinen ihottuma on lähtenyt paranemaan. (paitsi nyt, kun söin jouluna suklaata..) Kasvoissa ei juurikaan ole finnejä tai muitakaan näppyjä.
Lisäksi uni on muuttunut paremmaksi karppauksen myötä. Kroppa jaksaa aamusta iltaan koko päivän, eikä ruoka-ajoilla ole niinkään väliä. Kunhan muistaa juoda vettä, muuten tulee väsy. :)
Vatsaoireet, kuten turvotus ja närästys pysyvät myös kurissa karppaamalla. Voi luoja sitä närästystä, kun on syönyt hiilaria ja rasvaa samalla aterialla. Muistan eräänkin kerran kun vuonna 2010 helmikuussa (olin karpannut silloin 2 kk) kävin pizzeriassa, otin neljän juuston pannupizzan. Maistui kyllä hyvälle, mutta lähtiessäni pizzeriasta sain aivan sietämättömän vatsakrampin, röyhtäilin koko ajan ja olo oli todella tukala. Veikkaan, että kyseessä oli jonkinlainen sappikohtaus. Kohtaus kesti n. puoli tuntia, jonka jälkeen olo helpottui. En halua ikinä kokea moista. Karpatessa tällaisista kohtauksista ei ole tietoakaan.
Listaa voisin jatkaa varmasti pidemmällekin, jätetään nyt jotain myöhempäänkin kertaan. :)
Nyt kutsuu kodin siivous, onhan siitä jo aikaakin, kun olen viimeksi siivonnut... :D Ihana perjantai, vieläpä vapaapäivä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...